Θα σας προτείνω τέσσερεις ερωτήσεις.
Άσκηση: για κάθε μία ερώτηση, προσπαθήστε να φτάσετε σε ένα γραπτό προετοιμασίας που θα έχει πρόλογο (θυμηθείτε: πρόλογος σημαίνει ερμηνευτική θέση ή, αλλιώς, επιγραμματική απάντηση στην ερώτηση), το τμήμα του γραπτού όπου αναπτύσσονται τα επιχειρήματα και οι παρατηρήσεις που υποστηρίζουν τη θέση/απάντηση σε μορφή μπούλετ πόιντς, και επίλογο με τα βασικά σας συμπεράσματα.
1) Και στα τρία μυθιστορήματα εμφανίζονται οικογενειακές σχέσεις. Σε δύο τουλάχιστον από τα τρία έργα, να συγκρίνετε πώς χειρίζεται ο κάθε συγγραφέας αυτό το θέμα, δίνοντας σημασία στους πεζογραφικούς τρόπους που επιλέγει για να το παρουσιάσει.
2) Να εξετάσετε πώς δύο τουλάχιστον από τους συγγραφείς χειρίζονται το χρόνο των γεγονότων που εξιστορούν για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς των ιστοριών τους.
3) Ενώ τα μυθιστορήματα είναι προϊόντα φαντασίας, συχνά οι συγγραφείς τα χρησιμοποιούν για να ασκήσουν κριτική στις συνήθειες και τις νοοτροπίες της κοινωνίας μέσα στην οποία ζουν. Να εξετάσετε με ποιους πεζογραφικούς τρόπους εμφανίζεται αυτό σε δύο από τα μυθιστορήματά μας.
4) Κάποιος έχει πει ότι, αν ο αναγνώστης γυρίσει να ξαναπροσέξει την αρχή ενός μυθιστορήματος, θα βρει εκεί να συνηχεί ολόκληρο το έργο. Να εξετάσετε συγκριτικά τη σημασία της αρχής δύο τουλάχιστον μυθιστορημάτων.
Οι βασικές πεζογραφικές συμβάσεις που θα ήθελα να έχετε υπόψη σας και να προσέξετε στην προετοιμασία σας είναι:Αυτά για τώρα. Τα υπόλοιπα στην τάξη. Ματσμούτς.
- Το πρόσωπο που αφηγείται
- Η σύμβαση του τόπου (κλειστός, ανοιχτός, εδώ, αλλού, παντού)
- Η σύμβαση του χρόνου (ιστορικός χρόνος, αφηγηματικός χρόνος, τώρα, παλιά)
- Η σύμβαση του χαρακτηρισμού (της κατασκευής των χαρακτήρων δηλαδή, εμφάνιση και προσωπικότητα, εξέλιξη, κατάληξη)
- Η σύμβαση της πλοκής (πώς συνδέονται μεταξύ τους και πώς δικαιολογούνται οι πράξεις των χαρακτήρων και τα γεγονότα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου