28.10.12

Integrity, Ακεραιότητα: Διδάσκεται; Χρειάζεται;

Επειδή, όσο μεγαλώνω, κουράζομαι πια όλο και πιο σύντομα να αντιστέκομαι στα διαβρωμένα ηθικά ανακλαστικά γονέων, μαθητών, καθηγητών και διοικητικών (όλοι Έλληνες είμαστε, πώς αλλιώς!), παραθέτω την οδηγία του IB Handbook of Procedures (2013) για τη συμμετοχή του διδάσκοντος στη διαδικασία εκπόνησης μιας εργασίας για το Part 1 του μαθήματος Modern Greek A: Literature. Όσοι το διαβάσουν, ελπίζω να βρεθούν αυτομάτως καθισμένοι απέναντι στη συνείδησή τους· και τους εύχομαι να τα βγάλουνε πέρα μαζί της.


The teacher can give verbal advice to the students on the first draft of the written assignment, but the drafts and/or the final version must not be corrected or marked. However, the teacher must read the final version of the assignment in order to verify that, to the best of his or her knowledge, it is the authentic work of the candidate.
Η εμπειρία μού λέει ότι η λέξη authentic είναι δυσερμήνευτη. Την εξηγώ λοιπόν: σημαίνει "αυθεντική"· και "αυθεντική" εργασία είναι εκείνη στην οποία δεν έχει λάβει μέρος κανένα πρόσωπο, εκτός από τον δημιουργό της. Η συμβολή του δασκάλου, και μόνο, περιγράφεται παραπάνω α κ ρ ι β ώ ς.

Καλά Χριστούγεννα να 'χουμε. Εύχομαι να ζήσω ώς τότε να τα γιορτάσω.

Δεν υπάρχουν σχόλια: