7.1.08

Ibsen, Chekhov, Lorca

Από την Britannica σας παρουσιάζω τα άρθρα για τους τρεις θεατρικούς συγγραφείς με τους οποίους ασχολούμαστε φέτος, Ίψεν, Τσέχοφ και Λόρκα. Είναι σύνθετα εργο- και βιο- γραφικά κείμενα, με κριτικές και ερμηνευτικές παρατηρήσεις των συντακτών τους για το έργο των τριών συγγραφέων και τη θέση του στην ιστορία του Θεάτρου.

Πρώτος έρχεται ο Ίψεν, που τον γνωρίσαμε μέσα από τους Βρυκόλακες. Ο Ίψεν βρίσκεται στην αρχή του θεάματος που ονομάζουμε σύγχρονο θέατρο και η μελέτη του έργου του είναι θεμελιώδης.
















Έπειτα ας ακολουθήσει ο Τσέχοφ, Ρώσος, λίγο νεότερος από τον Ίψεν. Γράφει κι αυτός με τρόπο ρεαλιστικό, άρα η μέθοδός του μοιάζει με εκείνη του Νορβηγού Ίψεν. Αυτόν θα τον γνωρίσουμε σε λίγον καιρό μέσα από τις Τρεις Αδελφές ή τον Γλάρο (ανάλογα με το ποιο κείμενό του τελικά θα μελετήσει ο καθένας και η καθεμία μας).












Τρίτος, Ισπανός και ο νεότερος της τριάδας, έρχεται ο Λόρκα, που γράφει πολύ διαφορετικά, και αγγίζει συνταρακτικά το κοινό του, χωρίς καθόλου να νοιάζεται για την αληθοφάνεια του κειμένου του. Θα μελετήσουμε το έργο του Ματωμένος Γάμος στην αρχή αρχή του 2008.

Είναι πάντα αναντικατάστατη η γνώση μιας εποχής, η επίγνωση του κόσμου μέσα στον οποίο γράφτηκαν τα έργα που μελετάμε. Αυτό επιπροσθέτως του γεγονότος ότι τα μελετάμε με τα δικά μας μάτια και συνεπώς με τα δικά μας κριτήρια, τα κριτήρια του σήμερα, τα κριτήρια της προσωπικής μας ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: