8.6.13

ΙΒ Αποτελέσματα 2013

Διάταξη σχολικής αίθουσας συνάδουσα με την παιδαγωγική του ΙΒ
Σε τούτο το μέρος θα δημοσιεύσω, όταν έρθει η ώρα, τις σκέψεις μου για τα φετινά αποτελέσματα του ΙΒ στο μάθημα της Λογοτεχνίας· θα καταθέσω και τις απόψεις μου για το πώς πρέπει να διδάσκεται η Λογοτεχνία στα τμήματα ΙΒ.
Υπάρχει ανάγκη να ανοίξει ευρύς ο προβληματισμός με αυτές τις απόψεις, διότι τα φετινά αποτελέσματα θα απεικονίσουν, εντονότερα από ποτέ, την απόσταση μεταξύ ελληνικής διδακτικής πράξης και αξιολογικών κριτηρίων του ΙΒ.
Η διδασκαλία της Λογοτεχνίας με τα μέτρα, την παιδαγωγική προσέγγιση και τη νοοτροπία των ελληνικών πανεπιστημιακών τμημάτων, των ελληνικών σχολείων, των ελληνικών φροντιστηρίων και των ελληνικών παραγόντων παιδείας (γονέων, μαθητών, καθηγητών και εργοδοτών ―είτε κρατικών είτε ιδιωτικών―) δεν συνάδει με την παιδαγωγική του ΙΒ και δεν ανταμείβεται βαθμολογικά από το εξεταστικό του σύστημα. Ανταμείβονται μόνον όσα χαρακτηριστικά της εργασίας των υποψηφίων συνάδουν με το μαθητικό προφίλ του ΙΒ.
Όπως και σε άλλες πτυχές του κοινωνικού μας βίου, έτσι και στην παιδαγωγική,
θα χρειαστεί να αναθεωρήσουμε τις στάσεις μας, αν θέλουμε να γίνουμε, έστω και τώρα, άνθρωποι της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας για την επίλυση προβλημάτων και της συνεργασίας· διότι δεν είμαστε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: